مقایسه نگرش و موفقیت در آزمون دانشجویان پزشکی در خصوص تدریس درس فیزیولوژی به دو روش سنتی و ادغام با یافته های بالینی در دانشگاه علوم پزشکی گناباد در نیمسال اول سال تحصیلی 98-99

انتشار محتوا: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴:۵۹ قبل از ظهر
1

رابطه دروس علوم پایه پزشکی با مباحث بالینی موضوع مهمی است و کمک زیادی به یادگیری طولانیمدت دانشجویان، فهم مفاهیم بالینی، تشخیص و درمان بیماریها میکند. هدف از اجرای این مطالعه، مقایسه نگرش و یادگیری دانشجویان پزشکی نسبت به دو روش سنتی و ادغامیافته درس فیزیولوژی غدد و تولیدمثل است.

این مطالعه نیمه تجربی در سال تحصیلی 99-98 روی 50 دانشجوی پزشکی ترم 2 در دانشگاه علوم پزشکی گناباد انجام شد. دانشجویان به صورت تصادفی در دو گروه مساوی قرار گرفتند. پس از تدریس مطالب تئوری برای تمام دانشجویان، فقط یک گروه در بخشهای کلینیکال بیمارستان حاضر و با پایه فیزیولوژیک بیماریها آشنا شدند.

در پایان نظرات تمام دانشجویان با
استفاده از پرسشنامه استاندارد بررسی و بر اساس امتحان پایانترم میزان یادگیری آنها سنجیده شد. مقایسه نگرش و انگیزه در گروهی که علاوه بر آموزش تئوری، در جلسات بیمارستان نیز حضور داشتند نسبت به گروه دیگرنشاندهنده افزایش علاقه و بهبود نگرش آنها بود

با توجه به نتایج مطالعه، نگرش و علاقه زیاد دانشجویان نسبت به ادغام درس فیزیولوژی نشان میدهد حضور در بیمارستان همراه با آموزش تئوری میتواند به افزایش انگیزه و بهبود دیدگاه دانشجویان نسبت به دروس علوم پایه کمک زیادی کند.


کلیدواژه ها:آموزش، دانشجویان پزشکی، فیزیولوژی، نگرش، یادگیری

گروه های مخاطب:مردم/ارائه کنندگان خدمات بهداشتی درمانی/ مدیران، سیاستگزاران، برنامه ریزان/ پژوهشگران

مشخصات طرح مرتبط:
عنوان پروژه: مقایسه نگرش و موفقیت در آزمون دانشجویان پزشکی در خصوص تدریس درس فیزیولوژی به دو روش سنتی و ادغام با یافته های بالینی در دانشگاه علوم پزشکی گناباد در نیمسال اول سال تحصیلی 98-99
مجری اصلی: دکتر مریم مقیمیان، دکتر نجمه داودیان، معصومه فانی، نسیم خواجویان |   تاریخ اتمام طرح: 1403/03/01  |   کد طرح:456
طراحی و پشتیبانی: پورتال زینوپارس